تولید و تامین ریل در داخل کشور باید پیگیری شود

عزیزاکبریان درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری با اشاره به قرارداد واردات حدود ۱۱۵ هزار تن ریل از کشور ترکیه گفت:واردات ریل و انعقاد قرارداد دراین زمینه درحالی منعقد شده که ذوب آهن و کارخانه های ریل سازی داخلی امکان تولید این ریل‌ها را دارند.

نماینده مردم کرج درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه درحال حاضر شرکت های تولید ریل، هزینه زیادی را برای ایجاد خط تولید ریل در کارخانه های خود انجام داده اند،افزود:متاسفانه درسالی که به "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" نامگذاری شده به جای حمایت از تولید داخلی تمایل به واردات کالاها وجود دارد.

ایران با راه اندازی کارخانه های ریل سازی به صادر کننده ریل در منطقه تبدیل می شود

اکبریان با بیان اینکه تولید و تامین ریل در داخل کشور باید پیگیری شود، ادامه داد:با وجود مزیت نسبی کشور در قیمت سوخت و در اختیار داشتن معادن بزرگ سنگ آهن، این امکان وجود دارد تا با راه اندازی کارخانه های ریل سازی ایران به صادرکننده ریل در منطقه تبدیل شود و منافع کشور در تولید ریل داخلی است.

وی با تاکید براینکه تولید ریل،شاه کلید ‌‌حرکت به سمت توسعه صنعت ریلی است، یادآور شد: مسئولین راه آهن در عمل نیز تمام تلاش و کوشش خود را در جهت تسهیل شرایط با حمایت های مادی و معنوی برای به سرانجام رسیدن تولیدملی ریل انجام دهند،چراکه تولید ریل ملی قطعا یکی از مصادیق اقدام و عمل برای تحق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

برای جلوگیری از خروج ارز و توسعه صنعت داخلی باید به تولیدکنندگان داخلی اعتماد کرد

اکبریان با اشاره به تولید ادوات مورد نیاز در زمینه سیستماتیک و الکترونیکی کردن علائم حوزه ریلی، بیان کرد:با افزوده‌شدن توان تولید ریل در کشور می‌توان‌ در مسیر خودکفایی حوزه ریلی گام برداشت.

وی بابیان اینکه به منظور ارتقای سطح دانش فنی صنعت کشور درخطوط ریلی و جلوگیری از خروج ارز باید به تولیدکنندگان داخلی اعتماد کرد و از تولیدات آنها حمایت کرد،افزود:عدم وجود ضمانت جهت خرید ریل سبب شده تا تولیدکنندگان به دلیل عدم اطمینان از فروش محصول خود انگیزه‌ای برای تولید نداشته باشند.

اکبریان با تاکید برتولید با کیفیت ریل در داخل کشور،خاطرنشان کرد:خطوط ریلی نسبت به خطوط زمینی و هوایی امنیت بیشتری دارد،بنابراین درخطوط ریلی بحث امنیت باید به صورت جدی دنبال شود.

 تعیین ساختار خصوصی در زمینه تولید ریل انتخابی استراتژیک است

این نماینده مردم درمجلس دهم با بیان اینکه یکی از چالش های بزرگ در این بخش دسترسی به ریل با مشخصات فنی به روز و استفاده از فناوری مدرن در تولید آن است،ادامه داد: درحال حاضر و در شرایط پساتحریم ذوب آهن اصفهان این توانمندی را دارد که با استفاده از ظرفیت داخلی محصول استراتژیک ریل را به تولید انبوه برساند تا اینکه بتوان از این ظرفیت بزرگ برای توسعه کشور استفاده کرد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با اشاره به حضور و مشارکت بخش خصوصی در کشورهای دنیا در زمینه تولید ریل،تصریح کرد:تعیین ساختار خصوصی در زمینه تولید ریل انتخابی استراتژیک است که بخش خصوصی را قادر خواهد ساخت در چارچوب آن در تولید ریل سرمایه گذاری کند و درضمن دراین بخش به روش های توسعه و تضمین رقابت درحمل و نقل ریلی نیز پرداخته می شود.

مبادله ریل راه آهن با نفت

گفتنی است؛"بینالی ییلدریم"نخست وزیر ترکیه اظهارکرده است که ترکیه قراردادی را با ایران برای مبادله ریل راه آهن با نفت امضا کرده است، این قرارداد از اهمیت فراوانی نه تنها برای استان کارابوک بلکه برای کل ترکیه برخوردار است. "کارابوک" اکنون به یک تولید کننده و صادرکننده مهم ریل تبدیل شده است.

وی گفته که اخیرا یک قرارداد 80 میلیون یورویی با ایران منعقد کرده ایم که به آنها ریل راه آهن بفروشیم.در راستای این قرارداد، پالایشگاه توپراس ترکیه از ایران نفت خواهد خرید. در مقابل نفت خریداری شده، کارابوک ریل راه آهن به ارزش 80 میلیون یورو به ایران خواهد فروخت.

[ منبع این خبر سایت تابناک، مجلس می باشد، برای مشاهده متن اصلی خبر می توانید روی این قسمت کلیک کنید ]

برای نمایش تمام اخبار مرتبط با عنوان «تولید و تامین ریل در داخل کشور باید پیگیری شود» اینجا کلیک کنید. شفاف سازی:
خبر فوق در سایت تابناک، مجلس منتشر شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است. چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید برای حذف آن روی این قسمت کلیک کنید.

نکته: با توجه به جمع آوری خودکار مطالب از سطح وب در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اخبار غیر مجاز و یا اعتراض به انتشار مطالب سایت ها با ایمیل khabargroup.info@gmail.com در تماس باشید

تبلیغات





جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات