فراخوان تأسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در 14 شهر گلستان

گرگان - ایرنا- معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان از افزایش تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان خبرداد و گفت: فراخوان ثبت نام تاسیس این دفاتر در 14 شهر استان ارایه شده است.

حجت الاسلام سیدمحسن رسولی روز پنجشنبه افزود: آزادشهر، آق‌قلا، بندرترکمن، بندرگز، خان‌ببین، رامیان، علی‌آباد، کردکوی، کلاله، گالیکش، گرگان، گنبدکاووس، مینودشت و نوکنده از جمله شهرهایی هستند که امسال متقاضیان می توانند برای تأسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی درخواست خود را ارایه دهند.
براساس اعلام دادگستری گلستان ، وی اضافه کرد: ثبت نام تا 31 تیر ادامه دارد و متقاضیان باید برای ثبت نام به سایت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به آدرس www.adliran.ir مراجعه کنند.
رسولی افزود: قوه قضاییه قصد دارد در آینده بخشی از فعالیت های خود مانند ثبت دادخواست، شکواییه، تجدیدنظر خواهی ، واخواهی و اظهارنامه را به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی واگذار کند.
به گفته رسولی، کاستن از مراجعات غیرضروری مردم به دادگستری ها، شتاب بخشی در رسیدگی و انتقال دیجیتال داده ها و اطلاعات و افزایش امنیت پرونده ها، از اهداف راه اندازی این دفاتر است.
وی افزود: هم اکنون دو دفتر خدمات قضایی الکترونیک در گرگان فعال است و کار ثبت دادخواست ها را انجام می دهد.
دفاتر خدمات قضایی از سال 91 در کشور راه اندازی شده است.

***
رییس دادگستری کل گلستان گفت که دستگاه قضایی استان رتبه نخست کشور در استفاده از سیستم مدیریت پرونده های قضایی (cms) را از آن خود کرد.
به گفته هادی هاشمیان در این سیستم فرآیند دادرسی از زمان ثبت پرونده تا زمان مختومه شدن الکترونیکی انجام می شود.
وی افزود: معاونت فناوری اطلاعات قوه قضاییه در بررسی های اردیبهشت خود اعلام کرد گلستان رتبه اول کشور را در زمینه استفاده از سیستم مدیریت پرونده های قضایی (cms) کسب کرده است.
هاشمیان گفت: سال گذشته رتبه استان گلستان 24 بود که با تلاش همکاران قضایی و اداری از نیمه دوم پارسال به جایگاه دوم کشور ارتقا یافت.
به گفته وی شتاب بخشی در پاسخ دهی به مردم و فراهم شدن بستر پیگیری اینترنتی پرونده ها برای طرفین دعوا از مهم ترین مزایای استفاده از سیستم مدیریت پرونده های قضایی(cms) است.
وی همچنین گفت: این سیستم نظارت مسوولان قضایی استانی و کشوری بر پرونده ها را ممکن می کند و همین امر هم از بلاتکلیف ماندن پرونده ها در محاکم جلوگیری می کند.
هاشمیان ،دسترسی راحت تر به سوابق پرونده ها، کاستن از مراجعه غیرضروری مردم به محاکم و دسترسی به روز و جامع به اطلاعات و آمار به منظور استفاده در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های کلان قوه قضاییه را از دیگر مزایای ،سیستم مدیریت پرونده ها (cms) بیان کرد و همچنین از تلاش کارکنان قضایی و اداری استان قدر دانی نمود.
1648

[ منبع این خبر سایت ایرنا، اجتماعی می باشد، برای مشاهده متن اصلی خبر می توانید روی این قسمت کلیک کنید ]

برای نمایش تمام اخبار مرتبط با عنوان «فراخوان تأسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در 14 شهر گلستان» اینجا کلیک کنید. شفاف سازی:
خبر فوق در سایت ایرنا، اجتماعی منتشر شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است. چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید برای حذف آن روی این قسمت کلیک کنید.

نکته: با توجه به جمع آوری خودکار مطالب از سطح وب در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اخبار غیر مجاز و یا اعتراض به انتشار مطالب سایت ها با ایمیل khabargroup.info@gmail.com در تماس باشید

تبلیغات





جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات