طرح نیمه تمام باند دوم محور سربیشه -ماهیرود نیازمند توجه ویژه مسئولان است

بیرجند - ایرنا - مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، پروژه سربیشه به ماهیرود را جزو طرح های نیمه تمام حوزه راههای استان ذکر کرد و گفت: این پروژه به لحاظ اعتباری نیازمند توجه ویژه است چراکه اجرای آن سبب متحول شدن اقتصاد استان و ایجاد اقتصاد پایدار می شود.

رضا رجبی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: باند دوم مسیر سربیشه - ماهیرود (میل 78) یکی از مهم ترین باندهای دوم استان است که گلوگاه اقتصادی استان محسوب می شود که با تکمیل آن به ویژه با فعال بودن گمرک ماهیرود برای استان بسیار اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه آسفالت 140 کیلومتر از مسیر مرز افغانستان تا ولایت فراه به خراسان جنوبی واگذار شده است، گفت: در حال حاضر 60 کیلومتر از این مسیر در حال بهره برداری است و آسفالت آن توسط استان انجام می شود.
وی با بیان اینکه 65 کیلومتر مسیر مرز افغانستان تا ولایت فراه به خراسان جنوبی بسیار بحرانی است، بیان کرد: برخی نقاط این مسیر عرض معبر آن بسیار کم است.
وی عنوان کرد: بهسازی و آسفالت این مسیر سبب دسترسی آسانتر به آسیای شرقی و در نتیجه تحول اقتصادی استان می شود و همچنین از مسیر ترانزیت کالاهای حمل شده از چابهار و بندرعباس به کشور افغانستان حدود 600 کیلومتر کاسته می شود.
رجبی یادآور شد: محور سربیشه - ماهیرود از سه سال قبل در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گرفت از مسافت 140 کیلومتری در مرز خراسان جنوبی 80 کیلومتر روکش موضعی انجام شد و 60 کیلومتر نیز تبدیل به محور اصلی شده است.
وی افزود: پروژه سربیشه به ماهیرود اگر در مرز افغانستان عملیاتی شود چنانچه بعدا کشورهای دیگر برای ترانزیت در این کشور تلاش کنند با توجه به کوهستانی بودن راه های افغانستان تا حدودی غیر فعال خواهد بود.
** پیشنهاد احداث پنج باند دوم جدید در خراسان جنوبی
وی از ارائه پیشنهاد پنج باند دوم شامل باندهای دیهوک - طبس در ادامه باند دوم طبس - اصفهان، سربیشه - میل 78، طبس - بشرویه - سه راهی راهداران، عشق آباد - بردسکن و نهبندان - زابل برای استان خبر داد.
وی یادآور شد: یکی از مهمترین باندهای دوم محور سربیشه – میل 78 است چراکه به عنوان گلوگاه اقتصادی استان از آن یاد می شود.
طول راه های خراسان جنوبی 16 هزار و 222 کیلومتر است که یکهزار و 33 کیلومتر راه اصلی، سه هزار و 691 کیلومتر راه فرعی، 11 هزار و 160کیلومتر راه روستایی (آسفالت 5168 کیلومتر) و حدود دو هزار کیلومتر آن راه شریانی است و 70 درصد راه های استان هنوز نیاز به روکش دارد.
7557 / 6054

[ منبع این خبر سایت ایرنا، اقتصادی می باشد، برای مشاهده متن اصلی خبر می توانید روی این قسمت کلیک کنید ]

برای نمایش تمام اخبار مرتبط با عنوان «طرح نیمه تمام باند دوم محور سربیشه -ماهیرود نیازمند توجه ویژه مسئولان است» اینجا کلیک کنید. شفاف سازی:
خبر فوق در سایت ایرنا، اقتصادی منتشر شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است. چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید برای حذف آن روی این قسمت کلیک کنید.

نکته: با توجه به جمع آوری خودکار مطالب از سطح وب در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اخبار غیر مجاز و یا اعتراض به انتشار مطالب سایت ها با ایمیل khabargroup.info@gmail.com در تماس باشید

تبلیغات





جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات