همیشه خطر شعارزدگی در آثار دینی وجود دارد

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، علی اكبر والایی نویسنده با بیان این كه نویسندگان كمتر در مضامین دینی ورود پیدا كرده‌اند، اظهار كرد: این موضوع به دلیل حساسیت‌هایی است كه در این زمینه وجود دارد و این مشكل برای نویسنده و اثرش وجود دارد كه مورد نقادی‌های غیر منصفانه قرار می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: اثر دینی در كشور ما مدعی زیاد دارد و خیلی‌ها هستند كه نویسنده را متهم می‌كنند به خیلی چیزها كه نه در اثر بوده و نه شایسته نویسنده است كه به آن موضوعات متهم شود. به همین دلیل ورود به موضوعات دینی در داستان خیلی حساس است و همچون حركت بر روی مرز باریكی است و همیشه خطر شعارزدگی وجود دارد.
 
والایی خاطرنشان كرد: می شود از اثر دینی برداشت‌های نادرست انجام داد و افرادی كه به دنبال این هستند كه موضوعات دیگر را به اثر دینی ربط دهند، همیشه مشكلی در اثر پیدا می كنند و نویسنده را در معرض اتهام قرار می دهند.
 
این نویسنده زبان داستان را زبان غیرمستقیم دانست و عنوان كرد: اگر داستان را مستقیم بنویسیم، اثر مردود است و باید موضوعات در زیر لایه لایه داستان بیان شود. البته در همان نویسندگی فنی و غیرمستقیم هم ممكن است داستان‌نویس دچار شعارزدگی شود، منتهی باید خیلی در لایه‌های زیرین این موضوعات را طرح كرد. داستان اگر 5 لایه است، باید در لایه پنجم ، بستر موضوع مهیا و طرح شود و اثراتش در سطح هم دیده شود. اینجاست كه ماحصل موضوع را می بینیم و خود موضوعاتی همچون دعا و رمضان در چشم نیست.
 
وی در پایان تاكید كرد: این كه چگونه موضوعات دینی و مضامینی همچون رمضان را در داستان طرح كنیم كه هم غیرمستقیم و هم غیرشعاری باشد، كار دشواری است و همیشه نویسنده را در معرض این موضوع قرار می دهد كه متهم شود.
 
انتهای پیام/

[ منبع این خبر سایت میزان، فرهنگی می باشد، برای مشاهده متن اصلی خبر می توانید روی این قسمت کلیک کنید ]

برای نمایش تمام اخبار مرتبط با عنوان «همیشه خطر شعارزدگی در آثار دینی وجود دارد» اینجا کلیک کنید. شفاف سازی:
خبر فوق در سایت میزان، فرهنگی منتشر شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است. چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید برای حذف آن روی این قسمت کلیک کنید.

نکته: با توجه به جمع آوری خودکار مطالب از سطح وب در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اخبار غیر مجاز و یا اعتراض به انتشار مطالب سایت ها با ایمیل khabargroup.info@gmail.com در تماس باشید

تبلیغات





جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات